Varnar känsliga läsare.

Hej alla underbara. Som dom flesta av mina läsare vet så gick jag igenom min stora omtalade ryggoperation i Måndags. Dom har äntligen rätat till mitt diskbråck. Dock så har mitt sår hamnat på ett sånt bra ställe på ryggen att mina förband totalvägrar att sitta kvar. Vilket resulterar i att jag förmodligen kommer att bli den snuskigaste människan alive *panik*!! Det är nämligen så att jag nu har ett 6 cm skärsår i ryggen som absolut inte får bli blött. Därför är det viktigt för infektionsrisken att förbandet är helt och tätt och omsluter såret ordentligt för kommer det in vatten på såret så kan det hända att miljön blir bakterievänlig. Jag brukar kalla mig själv för duschoman då jag är väldigt pedantisk med min hygien och duschar ofta med tvålar som luktar gott. Till exempel så är jag helt såld på Rituals produkter. Nu så får jag dock bara använda intimtvål utan parfym tills såret läkt. Idag var jag på vårdcentralen och träffade distriktssköterskan som la på ett nytt förband. Men även hon insåg ju att förbandet lossnade direkt. Så det slutade med att jag fick gå förbi apoteket och köpa brun kirurgtejp som även kallas leukoplast om jag inte minns fel. När jag kom hem så hände det värsta av det värsta. Jag drog på mig den där hemska förkylningen och febern min sambo haft sen i Fredags och som jag försökt hålla mig borta ifrån i en vecka. Distriktsköterskan sa förresten att såret ser väldigt bra ut så det var skönt att höra.


Bilden nedan är på såret. Det ser värre ut än vad det är men det är för att jag lagt på ett filter för att förstärka skärpan.

Men nu är det nog med tragiska nyheter . Vi har fått tillbaka vår hindersprövning och i Oktober blir jag officiellt Jessica.Swinkels. Och i veckan har social handläggarna varit och hälsat på och konstaterat att det är dags att få hem Lexie på längre tider än 2 timmar.

Ber om ursäkt för min slarviga skrift men det är första gången jag skriver på telefonappen så det blir lite knas. Sen loggar jag och vilar med sårsmärta, snuva och feber så orkar inte rätta det just nu. Men huvudsaken är ju att ni förstår vad jag menar. Kram på er allihopa ♡

1 michelle:

skriven

Svar: Hej fina du! En läppskrubb används om man är torr eller har dödhud på läpparna. Som du nämner i din kommentar så är egentligen kroppsskrubb, ansiktsskrubb samma princip. Bara att läppskrubb då är för läpparna som namnet låter. Jag hoppas du fick svar på din fråga. Mvh! Återkom gärna med fler frågor om du undrar någonting.

Svar: Hej Michelle. Ja då förstår jag. Jag tänkte mer på att läppar brukar vara ganska känsliga så jag kände obehag när jag tänkte på frasiga läppar och skrubb haha :) Hoppas att du har en bra dag :) Kram
Jessica

2 Jennifer:

skriven

Vad kul att ni får hem henne längre än två timmar :D Måste kännas underbart :)

Svar: Ja <3 Jag vet ju att soc följer riktlinjer och så men ibland kan man känna sig orättvist dömd. Men ändå så är det enormt skönt att veta att det går framåt. Man vill ju inget annat än att vara heltidsmamma till sina egna döttrar. Kram <3
Jessica

3 Jessica:

skriven

Oj 😮 Gör det ont av det? Ser inte helt bekvämt ut :(

Svar: Ja det gör ganska ont faktiskt :( Men det gjode ondare innan. Kram
Jessica

4 Ida:

skriven

Fy, ser obehaglig ut! :( Kram <3

Svar: Ja det är fruktansvärt men snart läker det :) Kram <3
Jessica

Kommentera här: