Jag ÄLSKAR mat.

Jag tror att det finns fler än jag som älskar matlagning och att njuta av god mat. Idag ställde jag mig klockan 9 på kvällen och gjorde i ordning kalops så att det räcker både idag och imorgon. Om det är något jag inte gillar med matlagning så är det själva städningen efteråt. Det som också är intressant med just matlagning är det faktumet att man kan laga mat på så många olika vis. Vad gör ni för köttfärssås till exempel ?. Om jag har barnen hemma får jag improvisera men om jag inte har det så är Quinten och jag vana vid att laga ganska stark mat. 
 
Detta är receptet på våran (starka) köttfärsås :
 
500 g Köttfärs ( Som bryns innan alla ingredienser )
1 burk / förpackning tomatpuré ( Gärna med Chili eller Vitlökssmak )
1 halv flaska Felix Ketchup
1 halv flaska Sweet chili sås
1 Tesked Svartpeppar
1 Tesked Vitpeppar
1 Tesked Currykrydda
1/2 Tesked Salt
 
Detta är den bästa köttfärsåsen jag vet. Men som sagt är man inte van vid stark mat så kan det vara väldigt starkt. För mig är den snarare svag. Har ni några tips på vad man kan ha i sin köttfärsås? Vill gärna prova nya saker. 
 
1 Anonym:

skriven

En del har champinjoner eller paprika i. Grädde är ett måste här hemma😊😊

Svar: Oj. Champinjoner visste jag inte. Men grädde lät gott :)
Jessica

2 Sandra:

skriven

Då är du inte ensam om att älska mat Jessica :) och så kul med recept, de tackar man för :) <3

Svar: Åh Sandra gumman du får gärna dela med dig lite om dina recept <3
Jessica

3 sam:

skriven

Åh jag älskar köttfärsås när den är stark! Gillar inte "vanlig" köttfärssås då jag gillar lite hetta hehe

Svar: Ja visst är det godare med lite smak i maten :)
Jessica

4 Felicia Linnet:

skriven

Jag älskar också mat! och att laga mat är något av det bästa jag vet! :D

Svar: Åh du får jättegärna dela med dig av några recept :)
Jessica

5 carmela:

skriven

låter gott

Svar: Tack Visst gör det :)
Jessica

6 Jenny:

skriven

Köttfärssås är ju så gott 😍

Svar: Visst är det <3
Jessica

Kommentera här: