Brooks Fashion

Vilka sorts kläder säljs hos Brooks ?
Då en av er läsare frågade mig om vilken stil det var på kläderna hos mina svärföräldrar så tänkte jag att varför inte passa på och skriva om just det? dock som jag nämnde i mitt tidigare inlägg så är webbshoppen inte öppen förrän i mitten av Augusti, vilket betyder att den här bilden är ihop plockad ur deras gamla sortiment. Men jag tänkte ändå att jag skulle posta den så att ni läsare kan få se på ett ungefär vilken stil det är. Sen har ju jag valt kläderna efter min smak vilket gör att alla kanske inte tycker det är lika fint som jag gör. Jag älskar mörka kläder eftersom dom får en att se slank ut.
 
Vad heter grundarna av Brooks och vart kommer dom ifrån ?
Brooks Fashion heter alltså företaget och är grundat av mina svärföräldrar Hans och Paula. Dom bor i Holland för dom som inte redan visste det, vilket gör att det endast kommer att gå och beställa via deras webbshop och alltså inte finns någon fysisk butik i Sverige. 
 
Vart ligger Brooks prismässigt ?
Jag skulle vilja säga att jag tycker att Brooks är ganska billigt om man jämför med andra butiker. Men det beror ju självklart på vart man handlar också. Vissa saker på Brooks är t.ex mycket billigar än H&M, medans andra ligger ganska lika prismässigt. Men personligen handlar jag hellre på Brooks och det handlar egentligen inte bara om att mina svärföräldrar äger företaget utan också för att Brooks inte stödjer barnarbetet i Bangladesh, Sen är kvalitén på kläderna hos Brooks bättre också. 
 
Kommer jag att tjäna på att köpa hos Brooks?
Ja verkligen, klart att det alltid tillkommer frakt när man sänder ifrån utlandet men köper man en större försändning så tror jag inte frakten märks av. Mitt hopp är ju att i framtiden öppna en svensk webb butik för Brooks med lika billiga priser som i Holland.
 
 
Berätta gärna för mig vad ni tycker om kläderna "
 

Kommentera här: