Idag fyller min älskade fästman år.

Igår träffade vi Lexie och Nova igen och barnens föräldrar var förberedda på att idag den 1:a Augusti så fyller Quinten 33 år. Nämn inte det för honom föresten, han tror att han är gammal. Jag hade förberett lite i smyg med Novas familjehem som dök upp med fikabröd. Planen var att vi skulle äta tårta men det blev fikabröd istället och jag bestämde mig för att inte äta eftersom jag går på min diet och Lexies familjehemsmamma hade med sig sin son som är 9 år gammal och heter Lennox. Därför tyckte jag att det var viktigare att han fick lite fikabröd. Det blir så svårt när man har sina barn i två olika familjehem. Barnens föräldrar har liksom ingen kontakt och pratar inte med varandra. Men trots det så vart det världens mysigaste stund i solen nere på gården. Och Lexie´s fina familjehemsmamma Katja hade tagit med sig present till Quinten ifrån Lexie, vilket var oförväntat. Så båda familjerna hjälpte till med något fint till Quinten vilket gjorde mig enormt glad. Och jag lyckades fånga många fina bilder och videor på flickorna med sin pappa som jag tänkte dela med mig av. På en av bilderna finns också Lennox. Jag tycker så mycket om honom. Min dotter har verkligen kommit till rätt familj. Både Lennox och Lexie har växt upp och blivit två enormt väluppfostrade och helt underbara individer. Så det har jag Katja och hennes man att tacka för. Nova är också enormt duktig och väluppfostrad, men hon kommer alltid att vara mammas vilda lilla monster. Så är det bara !
 
 
 
"Nova äter sin Sandwich glass. Nova kallar den Sandwish och Lexie säger Macka-glass"

" Hmm ska vi skylla på att det är solen eller har hon tröttnat på mammas fotande? "
 
 
" Mammas glada lilla cowboy flicka, direkt hemkommen ifrån High Chaparall "
 
" Lexie tillsammans med lillasyster Nova busfrö "
 
"Lexie är duktig och kan klättra upp helt själv "
 
" Pappa med sin lilla flicka "
 
" Pappa Quintens fina present, Belgisk choklad i form av snäckor och hjärtan "
 
" Flickorna höll i en spindel tillsammans med pappa, usch jag vill inte vara med "
 
" Nova älskar att gunga på djuren på lekplatsen, Den här gången blev det en katt "
 
" Nova stolt med sitt fikabröd som vi kommer överrens om att bara prinsessor får äta för det är en prinsess munk "
 
" Lexie tar sig ner ifrån rutschkanan "
 
" Min vackra insekts letande familj "
 
Som mamma och förälder så är jag så enormt stolt över mina barn och över det faktum att jag faktiskt har min fästman som stannat med mig ända sen barnen föddes och är den bästa pappan man kan få till sina barn. Jag vet att det finns så många mammor som inte har den lyxen. Och pappor med för den delen. Att ens partner lämnar en och att man blir ensamstående. Därför får alla ni vackra självständiga ensamstående mammor en stor eloge av mig idag. Ni är bäst. Man ska alltid se till sitt barns bästa och sätta familjen först. Jag avundas er styrka för jag vet ärligt talat inte vad jag skulle ta mig till utan min älskade Quinten vid min sida. Idag var mina barn nämligen väldigt pappiga och så fort jag kom så sa dom trotsigt " gå nu mamma , lämna ifred ". Det var bara att vända på ryggen och gå samtidigt som jag småskrattade för mig själv att dom blivit så stora i munnen haha.
 
Idag lämnade jag och Quinten in våran hindersprövning och har tillsammans skrivit inbjudningslistan till vårt bröllop. Jag kan verkligen inte fatta att det händer. ÄNTLIGEN! efter 7 år tillsammans så har vi bestämt oss för att vi verkligen vill stanna med varandra för alltid. Mycket har hänt i mitt liv dom senaste 2 månaderna jag har förlorat 2 av mina barndomsvänner tragiskt nog. Så därför kommer jag att fråga Quintens vackra systrar om att vara mina. Men jag måste säga att sen jag och mina barndomsvänner "gjorde slut" så har jag och Quinten inte ens haft så mycket som ett litet tjafs med varandra vilket annars var vardagsmat så jag tror att det var det bästa beslutet som någonsin kunnat tas i vårt liv tillsammans. Den ena kompisen bjöd nämligen mig och Quinten till sitt bröllop och först tackade vi nej. Men sen insåg vi att vi faktiskt skulle kunna gå och borde gå för hennes skull. Hon gifte sig nämligen dessutom med en nära vän till Quinten. Så jag ringde upp kompisen och talade om för henne att vi ändrat oss och ville komma. Men helt plötsligt var vi bara välkomna till kyrkan och inte festligheterna. Plus att jag fick reda på att hon skickat ut formella inbjudningskort till alla som skulle komme förutom oss. Det kändes verkligen som om hon och hennes kille bjöd in oss för att vara formella inte för att dom verkligen ville att vi skulle komma. Och den andra kompisen sa häromdagen åt mig att jag var en dåligare mamma än vad hon är på grund av att jag inte ens fått behålla mina barn. Och allt detta kom ifrån att jag försökte prata med henne angående vikt. Det är nämligen så att hennes dotter har blivit enormt stor. Och jag ville hjälpa henne att förstå att det inte är bra för ett barn. Och självklart förstår jag att man går in i försvarsställning när man får kritik angående sin dotters vikt. Men samtidigt känner jag att jag inte kan vara tyst då jag är orolig att den lilla 9-åringen skadas av att bo kvar med sin mamma. Jag antar att det ända som finns att göra är att gå den rätta och lagliga vägen vilket jag inte velat gå utan jag har velat få henne att förstå. Men det är väl bara att skicka in en orosanmälan till socialen helt enkelt. Eller att bara skita i det. Jag vet inte. Vad hade ni gjort om ni ansåg att barnet lär fara illa ut och väger 15 kg mer än andra barn i barnets ålder? Det är så svårt att prata med någon om en sak när personen inte förstår det själv liksom. Speciellt när man heller inte är ute efter att såra personen ifråga utan att man vill hjälpa henne innan det är försent. I den här takten lär hennes dotter nämligen väga runt 80 kg som 13 åring. Och att slänga ur sig att jag är en dålig mamma för att mina barn inte bor hos mig. Det är att sparka på någon som redan ligger ner tycker jag. Det är en helt fruktansvärd sak att slänga ur sig till en mamma som gör allt för sina barn. Jag får dagligen höra av familjehems föräldrarna vilken duktig och ansvarig mamma jag är. Men så är det. Nog med drama för idag. Dags för mig att gå och lägga mig. Kram på er !
1 Sandra:

skriven

Åh så stor Lexie har blivit, minns när jag såg bilder på henne när hon var liten bebis, så söt! Och tycker du gör helt rätt, att väga sådär mycket låter inte hälsosamt för ett barn, Kram <3 och grattis till giftermålet :D

Svar: Sandra du måste få träffa mina barn någon dag. Lexie har blivit jättestor. Hon ser ut som en liten docka. Tror hon fått det ifrån sin pappa om jag ska vara ärlig. Tack snälla. du får ge mig lite "bröllops-tips" eller idéer om du har några gumman <3. Nej det är inte hälsosamt. Jag ringde in en orosanmälan till socialen. Kram <3
Jessica

2 Eleonora Adriana ♥:

skriven

Så söta tjejer! :)

Svar: Åh tack snälla Eleonora <3
Jessica

3 Anonym:

skriven

Myrorna brukar ha kostymer för inte allt för dyrt pris om man inte vill lägga en förmögenhet på det🙂

Svar: Tack snälla ska titta det. Då blir det ju dessutom återanvänt vilket är bra för miljön :)
Jessica

4 Anonym:

skriven

Snällt av dom att komma med fika och presenter. Fina flickor ni har. Kul att ni fått en som liknar mamma och en som liknar pappa🙂🙂

Svar: Ja verkligen. Jag har tänkt att jag vill ha 3 barn totalt. Hoppas sista är en pojke. Men är lite så att jag tänker att jag inte vill utsätta min kropp för mycket. Kram
Jessica

Kommentera här: