REKLAM !?!

Det är så enormt mycket reklam på senaste tiden och på twitch.tv som är en sida där man streamar (inte streamar film) utan streamar olika spel man spelar och visar andra, där har dom till och med börjat göra så att reklamen hörs oavsett om du har ljudet på eller inte på datorn. För att "locka till sig" köpare. När jag gick musikprogrammet på gymnasiet så fick vi en uppgift som fick mig att tänka på att det verkligen stämmer. Vi fick nämligen gå ut på stan och lyssna väldigt noga och vad vi elever kom fram till var att precis innan affärerna stänger så höjer dom och ökar tempot på radion. För att folk ska bli stressade och skynda sig ut. När jag tänkte på hur mycket ofrivillig reklam vi människor blir påtvingade så kom jag att tänka på vilken reklam är det egentligen som är bäst och vilken reklam är egentligen värst, sen skrev jag en för mig helt okej reklam också.
 
Bäst : Den bästa reklamen enligt mig är nog Nespresso, men det är för att jag har en stor kärlek för George Clooney.
 
Okej : Trots mångas hat och förakt för den här reklamen så älskar jag Yes reklamen. Jag kan inte sluta skratta när gubben säger åt grannpojken på en skånsk dialekt (tror jag, kan ha fel) Men det han säger är i alla fall. " - Klart grabben ska diska, Yes är drygt "
 
Sämst : Kommer ni ihåg Oboy reklamen? tror det var mitten av 90 talet eller tidigt 2000 tal. Där en flicka och en pojke sitter i en soffa och säger " - ska vi blanda oboy " Och sen börjar dom hångla den ena har pulvret och den andra mjölken. Tror knappast folk blir mer lockade av att dricka Oboy med saliv x)
 
 
Vilka är era favorit respektive ogillade reklamer? Dela gärna med er !
 
 

Kommentera här: