Nu är resan bokad.

Imorgon ska jag till ryggkliniken i Linköping för en konsultation angående ryggen och mitt diskbråck. Och eftersom jag inte kan sitta i över huvud taget just nu så är det därför enormt viktigt att jag får åka med en liggande sjuktransport till Linköping. I måndags ringde jag en oändlighet med samtal för att få reda på hur man går tillväga för att boka en och vad det kostar. Jag ringde 1177 och fick då veta att jag inte kan boka en sjuktaxi själv utan det måste sjukhuset jag ska till göra. Så jag ringde sjukhuset men då var det redan försent. Dom hade ingen telefontid kvar så jag fick vänta tills nu på morgonen. Klockan 07:00 satt jag redo med telefonen i hand och fick prata med en sjuksköterska på ryggkliniken hon talade om för mig att hon inte hade hand om sjuktransporter men att hon skulle prata med tjejen som hade det och be henne ringa upp mig. Jag blev lite orolig till en början för jag tänkte vad händer om dom tycker att jag inte är så pass skadad att jag behöver transport, då kan jag ju inte ta mig tid. Men som tur var så var oron obefogad och klockan 12:00 så ringde tjejen upp mig och sa att hon hade bokat resa till Linköping och hem åt mig. Det ända tråkiga var att båda resorna blev bokade på en gång. Jag trodde man bokade resa dit och sen bokade ny när man skulle hem. För jag hade gärna velat stanna i Linköping och visa Quinten stan. För trots att vi bor så nära Linköping så har vi aldrig gått på stan i Linköping tillsammans. Så jag tror att det hade varit roligt för både mig och Quinten. 
 
 
 

Kommentera här: