Mina Intressen

Jag måste bara få tala om för er att jag ÄLSKAR att spela spel. Jag kör just nu ett spel som heter League of Legends. Det ända som är tråkigt med spel är ju att jag har märkt hur lätt folk har för att förolämpa varandra. Förmodligen för att man när man spelar inte kan se varandras ansikten vilket gör att det är väl lättare att förolämpa en människa som man inte alls känner. Jag vet många händelser som faktiskt har varit rätt fruktansvärda och det värsta är att jag personligen kan ta rätt illa upp när det gäller nedsättande kommentarer. Personligen så tycker jag att jag har en ganska stark självkänsla och jag brukar inte tycka att det är värt att skriva fula ord tillbaka då jag anser att det bara gör personen argare och att det inte leder någonvart. League of Legends, och det spelet går ut på är att varje lag har fem spelare (riktiga människor) och så ska man köra emot varandra och ha ner varandras torn. Tornen skjuter och gör skada så därför måsta man vänta tills sina minions tar skadan åt dig annars kan du dö. För folk som inte spelar kan jag förstå att detta låter jätte fjantigt. Men det är ett enormt roligt tidsfördriv. 
 
 
 
 
 "så här ser en minion ut"
 
 
 
Mina Upplevelser:
Det finns både milda och fruktansvärt oacceptabla upplevelser inom spel. Och jag arbetar ständigt med att tänka ut hur jag ska få andra människor i spelen att inte säga elaka saker till varandra. Men tyvärr så tror jag att för vissa människor så går det inte att lära sig. Dom mer milda händelserna jag varit med om är att man blir kallad Noob, eller att folk säger att man är handikappad osv. Sen kommer vi till dom fruktansvärda händelserna där folk blivit så arga att dom har hotat med att leta reda på min adress och komma hem och mörda mig för att dom har förlorat ett spel. Och det tycker jag är helt oacceptabelt. Man måste kunna kontrollera sina känslor. Därför är jag extra glad över att vi idag har både psykologer och ilske kontrolls klasser.
 
 
Ordlista :
Minion = En minion är en karaktär som är datorstyrd och går på din lane och tankar torn.
Lane = Gata
Tanka = Ta skada åt någon annan, skydda någon annan.
Noob = Nybörjare
 
 
Här kommer lite söta bilder på mina absoluta favorit karaktärer som jag spelar:
 
ZED
 
 
 JINX
 
 
CAITLYN
 
 
Sen har Riot games som är skaparna av League of Legends också skapat ett djur som jag önskar levde i verkligheten. Vilket är en så kallad Poro. Titta vad söt, skulle ni kunna tänka er en sån här dammråtta?
 
 

Kommentera här: