Påskfirande

Idag firade Quinten och jag påsk tillsammans med min morbror och hans familj i Åtvidaberg. Det var jättetrevligt med underbar mat och dryck och trevligt umgänge.

Vi anlände i Åtvidaberg ca 13:00, efter att ha åkt tåg till Linköping och blivit upp plockade med bil där av min fina moster.

Det började med att mina söta kusiner Agnes & Felix sprang omkring och letade påskägg i trädgården. Ett under hur två tvillingar kan vara så olika. Agnes är lugn och snäll och Felix är vild och busig. 

Efter påskjakten var det dags för påskmaten som serverades med en nubbe vodka och snapsvisor. Skrattade så jag dog. Fulla karlar måste vara det roligaste som finns.

Efter maten och en hel del mer dricka blev det dags för pokerkvällen där morbror satt och fuska hela tiden. Min mosters morbror fanns också med på ett hörn och Quinten och han kom väldigt bra överens vilket kändes väldigt skönt. Så kom han och frågade om jag tyckte han var sexig i halvlångt hår eller om han borde klippa det. Han är ca 67-70 år gammal.

Vid 11 tiden avslutades det hela med lite nervarvning framför indiana Jones på tvn och sedan dags och sova. Fick skylla mig själv då morbror och moster erbjudit att ta upp en extra madrass till rummet men både Quinten och jag tackade nej. Sängen vi dela på var 105 i bredd och visst fick vi plats men Quinten är så smal så hans ben fungerar som en spikmatta i ryggen på mig. Förutom det så var det en helt underbar dag. Tack så hemskt mycket alla närvarande.

Kommentera här: