Träffat Lexie idag!

Idag har vi träffat Lexie. Känns så enormt sjukt att hon snart fyller 4 år. Tiden går så himla fort!. Hon har börjat säga och fråga dom roligaste sakerna. Man kan ju verkligen inte ta illa upp på vad ett barn säger. Men är så roligt att dom är så ärliga.
 
Lexie frågade mig " Mamma, du är ju såååå tjock, och JAG jag är ju sååååå tjock. Men varför är inte pappa så tjock?" Jag fick ju givetvis svara att det var på grund av att vi åt all pappas mat som vi var mycket tjockare än honom.
 
En annan gång så var Lexie och åt pizza med sitt familjehem. Lexie stoppade alla fefferonis i munnen och familjehemsmamman K blev helt till sig och tänkte att nu spyr Lexie snart. Sen tittar Lexie på K och säger. "Mamma, jag ÄLSKAR dom här starka gurkorna".
 
Och nu idag så sa hon " Mamma . du har såååå gula tänder, det är därför jag borstar mina" 
 
Man får sig allt en tänkare när man har barn och diverse tand och vikt komplex. haha.
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Det är lite roligt att barn säger saker som kommer upp i huvuden på dom rakt ut. ☺☺ frågar man inget så får man inget veta 😊

Svar: Ja visst är dom :D lite för ärliga bara haha
Jessica

Kommentera här: