Osämja bland vänner.

Om det är något jag verkligen hatar så är det oärlighet. Jag tycker det är avskyvärt. Jag har inte alltid varit världens bästa vän heller så misstolka mig inte. Mitt och Quintens förhållande började väldigt dåligt, det känns som om inget gick rätt. Han var ofta ute och festa vilket jag inte alls är direkt mycket för. När jag var i Holland så var vi på en festival som heter Jera on air. Under festivalen lämnade han mig med några bekanta och stack iväg en längre stund. Sen när jag äntligen ser honom så pratar han med en annan tjej. Tjejen visar sig efter festivalen vara hans ex och jag förstod inte varför han inte bara kunde talat om det ifrån början. Det kändes väldigt overkligt, och där står jag som ett fån och hälsar på henne utan att ens veta vem det är. Såna här småsaker kunde vi komma oense om då jag anser att ärlighet är en viktig bas i varje förhållande. 

Ett annat tillfälle så pratar han och jag på Skype. Jag var hemma i Sverige och han i Holland. Vi skrattade massor och hade ett bra samtal. På kvällen skulle han iväg med polare och gå på fest. Ha det så kul älskling slängde jag ur mig med tro om att vi var lyckliga tillsammans. Den kvällen hade han träffat en tjej och börjat diskutera mitt och hans förhållande och hur han vantrivs i förhållandet. Jag ansåg att om han vantrivs är det mig han borde prata med inte någon random tjej på en fest. Dessutom hade han kramats med tjejen och jag fick inte höra om händelsen förrän mitt i natten då Quintens kompis meddelar mig på Facebook att han varit tvungen att säga ngt i stil med " Quinten vi måste gå nu , du har en gravid flickvän, tänk på det " . Kompisen sa att han nästan fick släpa iväg honom för Quinten hade tänkt sova hos tjejen.

Där försvann all min självkänsla och när Quinten dagen efter börjar prata om att han fått en inbjudan till den här tjejens födelsedag 2 dagar senare då fick jag nog. Jag röt till ordentligt och sa. Vill du någonsin ha med mig att göra igen så sitter du här vid Skype hela hennes födelsedag så jag kan hålla ögonen på dig. 

Till slut valde Quinten mig och satt i webcam hela kvällen. Dock var det försent för mig. Min tillit var förstörd. Mitt förtroende till honom gjorde mig sjuk. Han fick inte gå i skolan i en klass med tjejer. När jag var på optikern satt han utanför och vänta med min enormt vackra bästis som jag haft i 16 år. När jag kom ut kallade jag henne H-ordet för att jag inbillat mig att hon försökt stöta på Quinten. 

Har fortfarande problem runt omkring vissa saker men har inte samma avundsjuka längre och känner mig inte sjuk. Quinten har blivit mycket bättre  Han festar väldigt sällan och är en bra och ansvarig pappa. Tilliten växer mer och mer för varje dag och det går just nu bra på alla fronter. 

Det ända jag inte vill ha i mitt liv just nu är falska människor. För ca en vecka sen så gick jag med min sk bästa vän till h&m och det var något jag fick ångra direkt dagen efter. Att ge gåvor till henne och hennes barn var en utav dom värsta sakerna jag någonsin gjort.

Jag fullständigt avskyr folk som inte är ärliga. Och jag är uppväxt med att om tex jag får en present av dig så byter man inte den. Det är otacksamt och ouppfostrat enligt mig. Om det inte är så att tröjan jag fick inte var min stil och jag vet att den bara kommer ligga och skräpa. Men om så var fallet så skulle jag nästan genast vara ärlig och säga "tack så hemskt mycket för presenten men den var verkligen inte min stil, hoppas du inte tar illa upp men är det okej att jag byter den ? " jag anser att ärlighet varar längst men det min sk kompis gör istället är att ringa mig och låta nästan desperat dagen efter " storlekarna passar inte kan jag komma förbi och hämta kvittot och byta dom?" Jag svarar med att jag gärna vill följa med och byta för enligt mig lär hon väldigt girig och jag vet att hon har svårt med pengar men likaså att man inte byter gåvor så säljer man inte gåvor heller. Ett par dagar senare tar jag ledigt ifrån min praktik och ringer henne och säger att vi kan byta kläderna så vi får det gjort innan bytes rätten går ut. Visste ni att h&m har en bytespolicy där det funkar att byta kläder utan kvittot.  Så min sk kompis har alltså bytt kläderna bakom min rygg trots att jag sagt att jag vill följa med. Och inte nog med det hon har även bytt kläderna till helt andra kläder då min smak tydligen inte duger åt henne eller dottern. Det var tyg shorts i olika fläckiga färger och sommar klänningar. Från h&m's nya kollektion. Jag hade förstått om det var bra och begagnat i röd rutigt liksom. Känner mig hemskt sviken och har nu ingen som helst tillit kvar. Vi har nu bestämt att efter hennes sommarresa kommer hon att få ersätta det hon bytt ut för det tänker inte jag stå för. Och jag har gett henne och dotter än saker för över 10.000. Hon har inte ens lagt en 20a på mig. 

Quintens bästa vän Sander har fått barn med min andra barndomskompis och det går inte en dag utan att jag faktiskt saknar henne och ångrar min del av vårt tjafs och så som jag känner henne så tror jag att även hon ångrar saker hon sagt. Önskar vi kan lösa saker och ting och att vi nån gång kan prata med varandra. Deras dotter är så himla söt. Önskar dom all lycka till i världen.  

Som avslut på mitt dramatiska inlägg måste jag berätta om vilken underbar affär Netto är. Värsta inredningen kan man hitta för knappt några pengar nu hitta jag både brödlåda och en bra förvaring för mina schampo flaskor och det kosta bara 350 tillsammans. 

1 Anonym:

skriven

Åh vad smidigt ☺ tråkigt med kompisen. Ni kanske kan lösa det framöver om du berättar varför du tog illa vid dig. 😕 vart har du börjat praktik? Kul o göra något. 😊

Svar: Tyvärr tror jag inte att det går att lösa. Men vänner kan man ju hitta nya så :). Har pratat med henne ganska detaljrikt angående vad jag tog illa vid mig av. Men hon anser inte alls att hon gjort fel. Jag hade en praktik endast förra veckan på en affär så var inget större men önskar i framtiden a
tt jag får en praktik eller ett jobb som uppfyller mina dagar med glädje. Tror att man trivs bättre som människa med sitt jobb om man är glad i det man gör. kram Jess
Jessica

2 Anonym:

skriven

Det gör man nog definitivt ☺ oki vad tråkigt. Men tiden kanske läker alla sår.

Svar: Har gjort mitt val där tyvärr. Det är ingen relation som gör mig någon som helst nytta tyvärr:)
Jessica

Kommentera här: