Härlig vecka.

Trots de tidigare ledsamheter denna vecka så har jag haft väldigt kul. Häromdagen ställde jag mig och bakade kladdkaka, vilket jag faktiskt aldrig har gjort förut. Och resultatet vart faktiskt helt okej. Och VÄLDIGT gott. Så det kommer jag att göra igen. För er som också är sugna på kladdkaka så har jag skrivit ner receptet så att även ni kan njuta av en god kladdkaka med vaniljglass eller grädde.
 
Kladdkaka
 

100 g Smör
3 dl Socker
1 tsk Vaniljsocker
4 msk Kakao
1 krm Salt
1 ½ dl Vetemjöl
2 Ägg
 
* Sätt på ugnen på 200 grader.
* Blanda alla torra ingredienser i en skål. ( inte vispa )
* Rör sedan i dem 2 äggen och till sist det smälta smöret.
* Häll smeten i en rund form.
* Grädda sedan i 30 minuter i mitten av ugnen .
 

Nu kan ni avnjuta denna goda kladdkaka, Berätta gärna vad ni tyckte sen. Så här ungefär ska slutresultatet se ut.
 
 
Sedan har ju Augustifesten varit i Norrköping. Jag känner mig rätt stolt som skippade marknaden i år och bara umgicks med Quinten. Tjänade jag mycket pengar på. Vet ju hur det blir på marknader. Man köper oftast massa saker som är onödigt. Så har man inga pengar kvar när man kommer hem.
 
Jag och Nova åkte dock buss och spårvagn till Hageby tillsammans med Quinten. Där träffade vi även Sander och pratade lite med honom. Han berättade att han skulle hem för hans tjej var sjuk. Jag kan knappt förstå att Nova snart är 3 månader och har storlek 68 i kläder.
 
Här är Nova i hennes höstjacka och höstskor.
 
Blev även två kort med mig och Quinten när vi såg på tv igår. Passade på att använda mitt nya löshår.
 
 
Nu ska jag ta det lugnt idag. Och mysa  med Nova.
 
Kram på er!
 

Kommentera här: