Viktnedgång efter diskbråcksoperation.

Jag är enormt motiverad och har bestämt mig för att dokumentera hela min viktresa här i bloggen. Min nuvarande vikt är 132 kg och jag ska gå ner till 100 kg inom loppet av 6 månader. Om någon har några tips på hur man snabbt förlorar vikt så är jag öppen för förslag. Är öppen för att prova alla möjliga dieter. Har redan börjat med lite mer kalorisnål mat. Så igårkväll blev det en hemma gjord Laxsallad med Salladsost, Rucolla, Gurka, Vattenmelon, Röd lök och till sist Cous Cous.
 
 
 
 
 
 
 
Nu tar jag tacksamt emot tips ifrån alla träningglada människor därute i världen.
1 Anonym:

skriven

Jag är med i Viktväktarna. Kallar det inte dör diet för det är faktiskt en livsstilsförändring. Slutar man så åker kilona på igen. Fungerar som att räkna kalorier och det logiska mindre kcal in, minska portionerna och använd dig av lätta produkter. Frukt och grönsaker är "gratis".
Jag har gått ner 20 kg på 4 månader och i ett halvår efter nu hållt min vikt.
Det kostar en slant men det kan du ta på friskvården på jobb.

Svar: Hej :)Jag har funderat på något liknande. Men nu har jag börjat på naturdiet och tänker köra på det en morgon. Men som en övergång efter alla shakes så tänker jag definitivt ta en titt på viktväktarna. Jag tror att anledningen till varför man går upp efter en diet / livsstilsförändring är för att man har svårt att kontrollera portionerna. Jag tror att på något sätt när man börjar på en diet så blir magsäcken mindre för att man äter mindre och sen när man då kommer tillbaka till gamla vanor så töjs magsäcken ut igen. Om det är så vet jag inte. Men jag kommer aldrig att äta som jag har gjort förut. För detta är ett val jag har gjort nu och jag är motiverad. Däremot kommer det kanske bli så att jag i framtiden äter låg kalori mat och mindre portioner. Men att jag under helgen en dag kanske äter min vanliga goda mat en dag fast kontrollerade portioner. Tack snälla för tipset.

Kram Jessica
Jessica

Kommentera här: