Mina Jobb

Mina jobb har dessvärre varit en stor rad av olyckor tills nu då jag faktiskt fått ett jobb som jag faktiskt trivs med och som ger min vardag både lycka och syfte.

 

Telefonförsäljare hos Communitel: " Årtal : 2008 "

Jobbade som telefonförsäljare hos ett företag som hette Communitel, Tyckte det var jättekul att jobba där och träffade många nya människor jag än idag har kontakt med, Vissa är närmre vänner och vissa är Facebook bekanta, Att sälja produkter var något jag ansåg att jag var duktig på. Dock jobbade jag bara där i 1 månad på grund av att företaget gick i Konkurs.

 

Säljare för Escacitro , Bråvalla Festivalen: "Årtal : 2015"

Jag jobbade för Escacito år 2015. Jag lagade mat till gästerna. Friterade pomme och stekte hamburgare. Fick även lära mig vad Halloumi var för första gången. Jobbet var faktiskt väldigt roligt det negativa var att jag fick gå enormt långt varje morgon för att vara på plats och fick väldigt ont i mina fötter , det resulterade i stora skavsår. Och eftersom jag var betydligt mycket större och starkare än dom andra tjejerna som vi jobbade med så tyckte vår arbetsledare att medans alla tjejerna lagade mat så skulle jag ta hand om det tuffa jobbet som att diska alla stora plåtar och Slänga allt skräp och vika alla kartonger och springa ärenden emellan alla andra Escacito stationer. Vilket gjorde att jag som hade problem i ryggen fick ännu mer problem. Men slutet gott allting gott och jag hade trots den "särbehandlingen" en rolig upplevelse på Escacito och känner ändå att jag fick ut precis det jag ville ur jobbet. Dessutom tycker jag att lönen var helt okej.

 

Mitt nuvarande Jobb :

Brooks Fashion, Mina svärföräldrars Modekedja "Årtal : 2017"

Jag har gjort ganska mycket ströjobb för mina svärföräldrars webb-butik och hjälpt dom att marknadsföra deras butik. Fixat sponsorer till deras butik och hjälpt dom marknadsföra sin facebooksida och lagt upp tävlingar. Nu har min svärfar bett mig att marknadsföra Brooks ännu en gång och om han känner att han får mer besökare så kommer han att betala mig för att öppna en Webbshop här i Sverige och sälja Brooks snygga och unika kläder. Detta är första jobbet som jag har känt verkligen är FÖR MIG. Det känns som om svärföräldrarna verkligen ger mig en chans och har gett mig enormt mycket credit för det jag hjälpt dom med hittils. I mitten på Augusti i år så öppnas Brooks Webb-Butik upp och då kommer det komma upp en hel del modetävlingar och rabatter på min blogg. Det får ni absolut inte missa. Sen kan jag säga att personligen så är jag väldigt intresserad av unikt mode och unika kläder. Brukar inte gilla att "klä ut mig" i samma kläder som ALLA andra använder. Och ser fram emot att bli butikschef för Brooks i Sverige. Har alltid sen jag varit liten älskat mode och marknadsföring vilket gör att detta är mitt kall. Dvs. Det jag vill göra för resten av mitt liv.

 

Och även om jag känner att jag är driven och har kommit överrens med dom flesta av mina arbetsgivare så är det  lite på grund av allt detta som jag valt att starta min blogg och starta om mitt liv på nytt igen och jobba inom dom branscherna jag verkligen tycker om då ströjobb inte har funkat så bra för mig hittils. Min tanke är att jag kommer skriva om Mode och det jag älskar ifrån Modevärlden plus att jag dessutom kommer att skriva om min familj, min framgång inom Brooks och dela med mig av mina samarbeten med olika företag.  

1 Anonym:

skriven

Vad för typ av kläder är de dim säljer och så?

Svar: Dom säljer kvinnliga mode kläder dock är storlekarna bara upp till XL så det finns inga ++ storlekar hos dom. Men jag gillar deras kläder massor.
Jessica

Kommentera här: