Ett Tufft 2017. Del 1

Trodde aldrig att jag skulle vara en person som hamnade i så mycket trubbel som jag gjort under 2017. I Januari i år spenderade jag nästan 12.000 kronor på att gå till frisören. Jag har alltid haft drömmen om att bli platinablond trots att jag egentligen är mörkhårig och har rött i pigmenten. Frisören sa att jag skulle bleka mitt hår 3 gånger med veckors mellanrum. Jag följde deras råd. 
 
 
 
 
1:a färgningens resultat:
Första färgningen gick felfritt till min frisör blekte mitt hår och sen la hon i en ljusbrun toning vilket faktiskt gjorde att håret såg rätt snyggt ut. Nu i efterhand så önskade jag att jag hade hållt mig till det håret och inte färgat mer. 
 
 
 
" Den ljusbruna kulören "
 
 
2:a färgningens resultat:
Andra färgningen var lite tuffare, det sved i min huvudbotten. Håret blev ljusare men var fortfarande gulaktigt. Jag blev tipsad om att använda världens bästa silverschampoo för håret dock som inte var lika uttorkande som andra silverschampoon. Schampoot hette Fudge. Och efter att jag använt Fudge så förlorade håret lite av sin gula kulör. Jag kunde stannat där och hade gjort det om jag vetat om vad som skulle komma. Men det är lätt att vara efterklok. 
  
 
" Håret efter min andra behandling "
 
 
3:e färgningens resultat:
Den 3:e färgningen var där allt kaos började. Jag kom till salongen och blev som vanligt behandlad med aluminiumfolie. Det sved i huvudet på mig och när frisörskan satte på värme maskinen ovanför mitt huvud så kände jag hur det brände. Det brände hål på huvudet på mig. Det var det mest obehagliga jag någonsin har varit med om i hela mitt liv. Det resulterade i att hela mitt hår förvandlades till svinto och jag fick ta det tuffa beslutet att säga hejdå till mitt hår eller spendera 500 kronor i veckan på hårinpackning för att vänta på att mitt fräscha hår skulle växa ut. Jag valde att klippa av allt mitt hår.
 
 
"Så här ser jag ut idag, Helt utan hår "
 
Det som gjorde mig mest ledsen var att när jag ringde frisören för att tala om hur ledsen jag har varit över att jag förlorat mitt hår och att aluminium inte borde få användas om det inte används rätt. Så sa dom att alla frisörer använder aluminium därför är det säkert ? , Dom tänkte nog inte på att aluminiumet nuddade mitt  huvud och att värme maskinen var på tok för nära så "metallytan" på aluminiumet kändes JÄTTEHET! Jag har än idag 6 månader senare. Brännsår på huvudet. Jag gav alltså 12.000 kronor för ingenting. Jag kommer ALDRIG att besöka den frisören igen trots att dom var mina absoluta favoriter sedan jag var liten.
 
 

Kommentera här: