Viktnedgång med naturdiet - Dag 1

Startvikt : 132 kg     Längd : 184 cm     Kön : Kvinna    BMI : 39 = Klass 2 fetma
 
 
 
Naturdiet :
Igår var jag på Ica Maxi och gjorde ett val att börja med en diet / livsförändring. Jag spenderade alla mina pengar till mat denna månaden på att köpa dietprodukter. Det mesta är ifrån naturdiet men köpte även en soppa ifrån Allévo. Jag är enormt motiverad och kommer att följa den här dieten i 3 veckor. Dock så är ju jag enormt beroende på socker och det kommer jag att få kämpa med. Så nu till en början köpte jag isglass för att jag tänkte att jag kunde suga på en sådan om jag fick akut socker sug. Choklad känner jag mig lyckligtvis inte alls så sugen på men det är nog för att alla bars som jag äter har choklad i sig. Jag kommer att följa en så kallad strikt diet / livsförändring och byta ut alla mina mål med dietprodukter. Och jag hoppas kunna gå ner 10 kg på 3 veckor. Jag tror att jag har ganska stor chans att lyckas på grund av tandkirurgin jag gjorde för ett par veckor sedan och det faktumet att jag går på morfin för ryggvärken. På grund av att jag går på morfin så känner jag mig inte hungrig och får snabbt en mättnads känsla. Plus att mina tänder som gör att jag inte kan äta så mycket "godis" också hjälper till på sitt sätt.
 
 
" all mat som jag har köpt. Köpte även lite frukt ifall jag skulle bli enormt sugen på något och vitamindrycker om jag skulle få suget av läsk. Sen köpte jag 2 nya vattensmaker till min Sodastream med körsbärssmak "
 
 
Motiverad :
Jag känner mig så grymt motiverad och jag kommer till grunden att följa naturdiets schema som talar om hur många kalorier man ska ta in per dag och hur en dag med deras måltider ser ut. Men sen kan det ju bli undantag om man känner sötsug så blir det kanske en isglass men då får jag äta den istället för till exempel mellanmål. Eller om jag blir riktigt läsksugen så kanske jag dricker min vitamin well som har totalt 357 kalorier i sig. Men som jag sagt redan innan så får jag då byta ut måltider istället. Det absolut viktigaste när man går igenom en sån här diet är att man dricker enormt mycket vatten. Så därför blir det att dricka 1,5 - 2 Liter vatten varje dag för att ta sig igenom det här.
 
 
 
" Naturdiets schema "
 
 
Gå ner i vikt dag 1 :
 
Hur känns det idag :
Idag var första dagen som jag började på dieten och jag hittade inte det här schemat förrän kvällen vilket gjorde att jag strulat till det lite idag. Idag åt jag på morgonen en liten portion kokad lax och sallad ( innan affären) sen blev det runt 13:00 en dietbar. Sen klockan 23:00 blev det en till dietbar. Sen har jag syndat idag genom att dricka en liten kopp cappuchino.men totalt så blir det mindre kalorier än på schemat så jag behöver nog inte oroa mig.
 
Hungrig? :
Just nu känner jag mig lite illamående och hungrig men jag tänker inte äta något mer. Jag tänker stå emot. Jag klarar detta! Desvärre så har det inte blivit 1,5 - 2 liter vatten idag heller för dom har fått en akut läcka på gården och har stängt av vårt vatten så det kan ju också vara anledningen till varför jag känner mig lite illamående. 
 
Fasta måltider :
Jag har även bestämt mig för att äta mina måltider på fasta tidpunkter. Och tiderna blir 08:00, 12:00, 16:00, 20:00 och till sist 24:00 sen sova i 8 timmar och sen börja om direkt. Många säger att man inte ska äta under natten för då börjar kroppen att slappna av och tar in mer fett eller något sånt. Men jag tror att detta är vad som kommer att fungera för mig.
 
Har du bestämt dig vad som händer efter dieten? :
Jag har definitivt bestämt mig om vad jag ska göra när diet perioden är slut. Det är nämligen så att man helst bara ska gå på naturdiet kost i 3 veckor om inte din läkare säger annat såklart. Så då får man rådgöra med läkaren om det passar sig att fortsätta längre. Efter 3 veckors perioden så har jag planerat på att gå på vanlig mat men väldigt kalori snålt och förtsätta räkna kalorier. Har köpt en stegräknare som också kalori räknare som jag kommer att koppla med en app på min telefon och ta mig ut och gå promenader. För just nu har jag strikta direktioner av doktorn att inte springa.
 

Kommentera här: