Badrum

Ett badrum för mig är ett personligt rum där man ska kunna koppla av. Jag vet inte om ni har tänkt på det men många badrum man går in i, framförallt i lägenheter. Är väldigt opersonliga. Typ bleka väggar utan kulör och grådassiga toaletter, oftast ljusa urblekta golv. 
 
För mig är ett badrums utseende väldigt viktigt och man ska kunna känna att det finns en lugn och trivsam aura där. Jag gör allt i mitt badrum. Uträttar mina behov, läser tidningar, fixar i ordning mig själv. Men framför allt brukar jag gå in i mitt badrum om jag känner att jag vill ta tid ensam ifrån min sambo. För ibland behöver man faktiskt lite egen tid. Häromdagen satt jag i mitt badrum och tänkte på vad jag skulle kunna göra för att förbättra och kom då på att jag skulle skriva en lista på saker i mitt badrum som jag stör mig på. Jag insåg att en av dom problemen jag har är att när jag städar kan jag inte komma åt under handfatet och under badkaret utan att be min sambo lyfta dom åt mig. Därför så kommer min  lön denna månad att gå till nya underbara och praktiska lösningar för mitt badrum. 
 
Och jag vill nu tipsa er läsare om  dessa enormt smarta lösningar. Tänk att kunna städa sitt badrum utan att lyfta allting, men en dröm för mig kanske inte är en dröm för en annan. Min dröm år 2015 är i alla fall att kunna få hem en av dessa duschväggar.
 
 
 
 
 

Kommentera här: