Vatten?!?!

Hela kvällen blev dessvärre inställd igår och därför skrev jag inget.

Ursäkta detaljerna men igår kväll så rann en genomskinlig vatten liknande sörja ut "därifrån". Undrar om det kan vara för tidig vattenavgång. Bestämde mig dock för att inte göra något åt saken just nu och vänta ut det, då jag inte fått värkar eller smärta än. Kommer det mer vatten så måste jag ringa 1177 och förlossningen. Men just nu är bebis livlig i magen och det verkar normalt för tillfället.

Så därför blev filmkvällen uppskjuten och det blev att lägga sig tidigt och vila.

På Tisdag är det våffeldagen så idag har jag varit iväg och ätit våfflor. Gud vad gott det är. Funderar nästan på om det vore nyttigare för mig att inte köpa ett våffeljärn. Man vet ju aldrig, kanske blir våfflor varje dag och till slut ser man ut som en rullande boll?

Sen tänkte jag även passa på och nämna att jag provat Garniers nya BB cream, måste säga att den var billig, hade fin nyans och täckte bra. Dock så verkar det som om mina ögon inte riktigt tål den så jag har fått ta den runt om istället för överallt som med en foundation. Kommer nog behöva köpa en concealer i samma färg som BB creamen för att ha runt ögonen.

Idag har det verkligen varit en underbar lördag förmiddag. Vilket Väder! Helt underbart vårväder! Ni som gillar att fota, ut och fota med er ! :)
1 Angelica:

skriven

Hej :)

Vad kul att du är med och tävlar :)

Av inlägget att läsa misstänker jag att du är gravid -Grattis. När är ni beräknade?

Klart du får länka från bloggen :D

Svar: Hej Angiee :) vad kul att du tittar in på min blogg :) har inte bloggat länge så är alltid kul med nya gäster! :)

Vi väntar våran andra den 4 Juni :)

Hur har du det i solen?

Kram Jessica
Jessica Pettersson

2 Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma:

skriven

Man kan få väldigt rikliga flytningar i slutet så man tror det är vatten, kanske det om det slutat rinna? Sätt på dig en binda och se om det rinner mera. Då kan du bedöma om det är fostervatten. Det brukar vara lite ljusrosa och klart och lukta lite salt. Ta i så fall med bindan till förlossningen för är det vatten ska du inte gå allt för länge utan kontroll då infektionsrisken är större.
Hoppas det ger sig iaf.

Svar: Tack Lottiz <3 det slutade rinna :) och har varit hos barnmorskan idag. Allt såg fint ut :)

Kram Jessica
Jessica Pettersson

Kommentera här: