Mord och Munspyor.

Tänkte härmed dra en sammanfattning om hur denna vecka har varit för mig.

Måndag 14/4:

I Måndags så var jag hemma hos Quinten och hjälpte honom att städa för han skulle ha ett möte hemma hos sig. Sen blev jag hämtad av min kompis Linda för att åka till tandläkaren vilket är det värsta jag vet. Linda och jag delade tydligen åsikt om den saken. För Linda tycker tandläkaren är så obehaglig att hon inte ens ville följa med in i rummet utan stannade i vänterummet för att vänta på mig. Då kom min underbara tandläkare Jonna som jag förövrigt trivs väldigt bra med och då kom munspya nummer 1 för denna veckan. Jag skulle givetvis skoja med Linda och sa "du ska inte följa med in och se misshandeln då?" Ända problemet var att jag tror jag skrämde ihjäl den lilla flickan som satt i vänterummet med sin far och Gud vad jag skämdes.

Alltid lika mysigt med alla borrar osv


Tisdag 15/4:

Tisdagen började med att jag blev lagom irriterad och slängde ur mig munspya nummer 2. Jag var nämligen med i diverse olika mammagrupper på Facebook. Just i Tisdags så blev jag riktigt irriterad på hur folk kan bete sig. Det var nämligen en mamma i vecka 39 som skrev ett inlägg om hur hon skulle starta sin egen förlossning med Ricin olja. Inlägget fick genast respons och ca 30 andra tjejer skrev till henne att det är livsfarligt för barnet. Det är till och med en tjej som ringde förlossningen som då tala om precis samma sak. Att det inte alls är hälsosamt för bebisen.

( För er som inte vet vad Ricin Olja är så är det ett receptfritt laxeringsmedel för att hjälpa en förstoppad person med toaletten. Oljan innehåller ett ämne som är samma ämne dom använder i dagens abortpiller. Det som kan ske när du tagit oljan är följande. Din mage startar för tidiga sammandragningar som kan stressa ihjäl ditt barn. Sen kan även moderkakan lossna pga detta och det gör så att bebisen måste ut direkt för moderkakan kan ruttna utan det blod den behöver) 

Till slut blev jag irriterad över detta inlägg och slängde ur mig munspya 2 för att jag var så enormt förbannad för att hon vägrar att lyssna och självmant tänker ta ett preparat som kan skada hennes barn. Så jag slängde ur mig kommentaren "hoppas bebis dör så du får leva med skammen sen" vilket är en kommentar som jag mått sjukt dåligt över i dagar att jag sagt. Då jag givetvis inte vill ett oskyldigt barn illa. Efter den kommentaren beslutade jag att lämna den mammagruppen då jag kände mig så illa till mods, dels för min kommentar men dels för den otroligt sjuka människan som inte lyssnar. På kvällen drack kvinnan en hel flaska Ricin Olja.


Onsdag 16/4:

Vaknade i Onsdags och läste lite på Facebook. Gick in i en annan mammagrupp jag var medlem i. Där fanns det ett långt inlägg ifrån den här mamman igen. Och jag tänkte precis lämna även denna grupp när jag läste igenom hennes inlägg. Det löd som följande :

( Idag föddes min dotter "?" , hon var helt underbar och hade sin storasysters ögon och storebrors läppar. Hon föddes död. Moderkakan hade lossnat. )

Jag blev så arg så jag skakade och jag skrev det rakt ut "hon mördade sitt barn" för oavsett om det är ett spädbarn, en vuxen människa, ett barn eller en ofödd så är det mord. Och hon lyssnade inte på andra sen sitter hon där och gråter efter uppmärksamhet. Vad har ni för åsikter och erfarenheter om detta ? Jag kommer må psykiskt dåligt för bebisen i flera år nu. 

Men för att byta ämne till något positivare så tänkte jag visa barbies nya uppfinning. Är det en vuxenbarbie eller vad är detta ? 

Knappast en normal beskrivning.


Torsdag 17/4:

I Torsdags var en helt underbar dag. Jag och Quinten målade ägg tillsammans med Lexie.  Lexie är
Verkligen mitt allt. Lexie målade med bara vatten, hon förstod inte att man måste ta vattenfärgerna också. Så istället så la jag massa färg på även och så fick hon måla över det med vatten. 

Snuttan med sitt ägg.

Efter att äggen målats så blev det äggmacka innan Lexie fick sitt fina påskägg fyllt med presenter och godis såklart. Men min lilla flicka gillar mest att smaka på godiset. Sen spottar hon ut det hon inte gillar. Och det hon faktiskt gillar den bjuder hon på och säger "här pappa" och "här mamma". 

Lillans fina påskägg.

Sen när klockan blev 12 så var det lunchdags så det blev köttbullar med potatis och sylt vilket avnjöts av en glad liten flicka. Klockan 12:30 blev jag hämtad av min kompis Madde som körde mig till Ica Strömmen för att hämta paket. När jag sedan kom hem så smög jag in så tyst jag kunde och hittade mina 2 fina älsklingar i badkaret. Lexie sa till Quinten ett han inte fick doppa huvet under vattnet för det är farligt. Jag smög in i badrummet bakifrån och hoppa in i badkaret jag med. Ironiskt nog får vi plats alla 3 i badkaret och jag sa "det är inte många som får plats 4 i ett vanligt badkar" det blev ju jag, Nova (i magen), Lexie och Quinten i badkaret. Efter att vi badat klart så fick Lexie en päronsplitt ur frysen. Hon åt halva sin glass och sen gjorde hon som dom flesta barn och la resten på bordet. Då frågade Quinten flera gånger " Lexie ska du ha din glass ? Annars äter pappa upp den" Lexie svarade inte så då tänkte Quinten att han äter upp den för hon är upptagen med något annat. 2 minuter senare så vänder sig Lexie och ser pappa med sin glasspinne och säger då "Nää dumma pappa, du har ätit upp min glass" sen går hon till mig och säger "mamma, pappa har ätit upp min glass" då svarar jag "titta Lexie nu är pappa ledsen när du säger att han är dum". Då går lilla Lexie och pussar sin pappa och säger "var inte ledsen pappa jag älskar dig" sen går Lexie tillbaka till mig och tar min hand och säger "kom mamma, ny glass". Jag trodde dock jag skulle dö av skratt.  Efter glassincidenten så ville Lexie gå till sitt rum och leka så det blev att vi snabbt klädde på oss innan det var dags för Lexie att bjuda på köttbullar och potatis igen ;) 

Lillsnuttans påskbord.

Efter det så fick Lexie smaka citron saft av mig och då sa Quinten (han har inte lärt sig svenska helt än) så han sa "är drickan tjurig Lexie?" Och då svarade lillan "det heter sur pappa". Jag är så enormt stolt över min 2 åriga lilla besserwisser här hemma.

Fredag 18/4:

I fredags hade jag en riktigt tursam dag. Först åkte vi ner för att hämta medecin på kronans apotek. Där passade jag på att fråga efter en babybox eftersom deras hemsida strular. Och det slutade med att dom var söta och skickade med mig en hem. Det var riktigt gulligt av dom. Och jag kan säga att hittills så har kronans babybox vart den bästa i år.

Här är innehållet:




Paketet innehöll : 

* 1 antikolik flaska från MAM.
* 1 pkt kronans bomullspinnar för barn.
* 2 små tuber blöjkräm från Sebamed.
* 1 flaska Physiomer nässpray 115 ml.
* 1 liten tub med Bepanthen salva.
* 1 pkt av kronans våtservetter.
*1 handkräm ifrån Oliva.
* 1 tidning ifrån vi föräldrar. 

Sen gick vi ner till stan där jag fick en gratis mjukglass på Sibylla för att deras kortmaskin inte funkade som den skulle och jag tror inte han vågade utmana en höggravid kvinnas hormoner. 

Lördag 19/4:

Gårdagen startade med en helt underbar påskfirande i solen med goda vänner.


Det var en helt underbar dag. Även om det inte blev något direkt påskfirande så fick jag fira den med min andra hälft. Min älskade Quinten. Vi åt en romantisk middag på balkongen som bestod av sill, dillpotatis, gräddfil med gräslök och dill. 

Och det bästa av allt har varit vädret i helgen. Jag fick chansen att sitta i solen och titta på hur vacker våren är. Så det blev ganska många bilder både ifrån middagen och min lilla utomhusvistelse. 

Sen på kvällen pratade jag med fina Johanna i över 1,5 timme i telefonen. Hon är verkligen så enormt rolig och underbar.

Här kommer bilderna: 









 










Söndag 20/4:

Underbart väder idag igen. Det blir att gå till Sibylla och äta mjukglass om pengarna tillåter. Vaknade i alla fall av världens vackraste syn.

Min söta älskling.

Men mer om vad som händer idag kommer jag skriva sen. Nu vart jag i alla fall klar med det jag missat den senaste veckan.

Kram på er alla och glad påsk.

1 Sara - Ensamstående mamma:

skriven

Fy vad läskigt och sorgligt om mamman som förlorade sitt barn.. :/ Ricinolja är inte att leka med och hör verkligen inte hemma till att starta en förlossning.

Svar: Nej precis. Sen känner jag mig dålig till mods självklart över det jag slängde ur mig. Men fick panik. Och det bevisades ju sen tyvärr när hennes spädbarn gick bort. Vet inte vart hon fått ricinolja ifrån men hoppas ju att personen som tipsat henne läser på mer innan hon ger råd :)
Jessica Pettersson

Kommentera här: